Т.в.о. Голови Держрибагентства України
Кравченко А. М.
04053, м.Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а
Членам робочої групи з опрацювання
проекту Правил любительського рибальства
Неліпа Андрій Володимирович
Протоцький Валентин Володимирович
Левченко Віталій Васильович
Голуб Кирило Едуардович
Максименко Данило Євгенійович
Керівнику Експертної ради Держрибагентства
України з питань виконання плану захадів
Робочої групи № 8.4 (Рибне господарство) в
Рамках Єдиної комплексної стратегії розвитку
сільського господарства і сельских територій
України на 2015 – 2020 роки
04053, м.Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а
№ 228.17
29/12/2017 р.
Шановний Андрій Михайлович,
члени Експертної ради Держрибагенства
та члени робочої групи з опрацювання проекту
Правил любительського рибальства !
На сайті Держрибагенства з’явилася інформація, що робочою групою до складу якої увійшли представники від громадських установ то об’єднань, спеціалісти від Держрибагенства та від інших профільних установ напрацьовано проект оновлених Правил любительського рибальства, з посиланням на ці документи. Та нібито до 20 жовтня невідомого року збираються наші пропозиції та коментарі до проекту. Але на мою думку, все це не є правдою. Ми вже майже десятиріччя намагаємося вплинути на процес створення цього проекту, але кожен раз, остаточний результат шокує нас своєю нахабністю.
Скажіть мені будь, ласка, саме якою робочою групою було складено проект Правил який було розміщено на сайті Держрибагентва, хто та коли створив цю групу, та де подівся той проект Правил, який розроблявся членами робочою групи з опрацювання проекту Правил любительського рибальства, яку було створено наказом Держрибагенства № 268 від 10.05.2017 року?
Коли Ви наведете лад, у процесі формування цього проекту?
Наприклад, мене дуже цікавить, хто відповідає за ту остаточну редакцію проекту, яка з’явилася на сайті Держрибагенства, та хто саме приймав остаточні рішення стосовно того, чиї пропозиції в нього включати, а які ні?
Наприклад, наша громадська організація направляла на Вашу адресу такі звернення: № 213.17 від 23.06.2017 «Щодо назви проекту Правил», № 214.17 від 19.07.2017 «Щодо визначення ікряних самиць раків та линялих раків з м’яким панциром», № 215.17 від 19.07.2017 «Щодо вилучення із води знарядь лову, що належать іншим особам, та водних біоресурсів, які є в цих знаряддях», та інші. Я розумію, що коли аргументи наведені в офіційних листах були слушні, та їх прийняли, відповідати на звернення вже не обов’язково. Але якщо хтось вирішив, що моє звернення стосовно назви Правил, ікряних самиць, або вилучення із води знарядь лову йому не підходить, я хочу знати, хто так вирішив та чому? Я писав не прості пропозиції, від яких можна відмахнутися. Це були правильно оформленні звернення згідно ЗУ «Про звернення громадян», тому вони потребують вирішення по суті. Не надання на них відповідей по суті є порушенням законодавства України, тому я вважаю, що хтось має за це відповісти.
Досить ховатися та прикриватися пропозиціями громадськості. Їх було багато, вони досить часто суперечать одна одній, тому маніпулювати цим незлагодженим процесом дуже легко. Хто смикає за ниточки, та хто лобіюючи інтересі інших осіб вписав у проект Правил пункти, які порушують Конституційні права риболовів любителів?
Наприклад, я хочу знати, хто автор пропозиції, зафіксованій у абзац 21 пункту 4 розділу ІV: «При здійсненні любительського рибальства забороняється добування (вилов) на водоймах, де рибогосподарська діяльність здійснюється в режимі аквакультури та на праві спеціального використання». Які аргументи він надав, та яке обговорення цей пункт проходив?
Якщо хтось досі не зрозумів, що цим пунктом хотіли закріпити у нових Правилах, нагадаю, що скажемо до спеціального використання належать режими СТРГ, в інструкціях про СТРГ говориться, що у науково-біологічному обґрунтуванні повинна бути регламентація любительського рибальства та спортивного рибальства, яка повинна включати виділення ділянок для любительського та спортивного рибальства на умовах загального та спеціального використання ВЖР та не суперечити чинним нормативно-правовим актам у галузі регулювання любительського та спортивного рибальства. Більш того, Конституція України вважає, що права власника (а це ми з Вами з наданим нам правом загального користування) та користувача (якій наприклад діє у режимі СТРГ, або займається аквакультурою), повинні бути рівними, а держава (Держрибагенство), повинна забезпечити нам це. А в цьому проекті Правил, я бачу, як хтось з Держрибагенства, не називаючи себе, прикриваючись громадським обговоренням порушує діюче Законодавство України, та Конституцію України. У запропонованому проекті ще багато порушень, які треба вирішити, але я вважаю, що обговорювати їх зараз - це даремне марнування нашого часу.
Як ми можемо обговорювати проект нових Правил, коли його нам нав’язує особа, дії котрого потрапляють під кримінальну відповідальність?! Ця особа, або дуже некомпетентна, про що свідчать багато прийнятих ним пунктів до проекту, або дуже корумпована. Обидва варіанти нам не підходять. Треба спочатку встановити цю особу, та вилучити його з цього процесу, щоб він усі наші пропозиції знову не проігнорував, а від нашого імені не записав свої. Як ми – громадськість, можемо співпрацювати з робочою групою, коли їх рішеннями стосовно нового Проекту ігнорують, а замість їх проекту вносять зовсім інший варіант?!
Зараз я хочу відволіктися від вже зафіксованого на сайті Держрибагенства правопорушення, та звернути увагу, на нові, які намагаються нам нав’язати у процесі нового громадського обговорення.
23.12.2017 до мене на електронну пошту надійшов файл «Порівняльна Таблиця КІНЦЕВИХ ПРОПОЗИЦІЙ» у яких, багато чого є цікавого, але поки що виділити хочу одне, де невідомий автор намагається внести пропозиції до абзацу 1 пункту 1 розділу ІІ зазначивши, що «Дія цих Правил поширюється на водойми України та придаткові системи водойм в межах, яких вони сягають за максимальних паводків за винятком водойм, риборозплідних господарств, орендованих рибогосподарських водних об’єктів, рибогосподарських технологічних водойм на яких здійснюється прісноводне рибництво (аквакультура) та водойм, які мають обмеження щодо їх спеціального використання (питні, технічні тощо), штучно створених ізольованих водойм або їх ділянок, на яких добування (вилов) заборонено».
Скільки можна благати. Фіксуйте, хто саме вносить пропозицію, та вимагайте від авторів таких пропозицій аргументувати їх. Я наприклад, перед тим, як витратити свій час, на розгляд таких пропозицій, хочу зрозуміти, чи це звичайна дурість, або це наступна спроба порушити діюче законодавство України, та Конституційні права риболовів-любителів.
Не буду зараз торкатися водойм аквакультури та спеціального використання, які також були згадані у цій пропозиції. Зосереджусь на зазначених там орендованих рибогосподарських водних об’єктах. Коли узнаю, хто відповідальний за цю пропозицію розпишу відповідь більш детально, а зараз дуже коротко скажу, що наприклад, коли орендарі намагаються обмежити безоплатне любительське рибальство, їх можна за цей нахабний вчинок лишити договору оренди. Тобто невідомий автор або дуже некомпетентний, який не знає навіть Водного Кодексу України та Конституцію України, або ця особа діє з злочинним наміром порушивши діюче Законодавство України обмежити доки що існуючі права риболовів-любителів. Країна повинна знати своїх «героїв». Тому, як я зазначив вище, хочу знати хто ця особа. Якщо ця особа скажімо займає державну посаду, то і відсіч їх треба вчинити відповідний. Нехай навчиться відкрито відповідати за свої вчинки, а не ховатися за нібито громадськими пропозиціями.
Враховуючи на цей яскравий вчинок, ще раз пропоную налагодити роботу над новим проектом правил, тільки з пропозиціями та зауваженнями, яки надані в офіційній письмовій формі, з обов’язковим зазначенням аргументів та доказів.
Давайте більш серйозно відноситись до розробки цього проекту. Без цього зміни до проекту будуть ще смішнішими, ніж сам проект, який надали нам для обговорення на офіційному сайті Держрибагенства.
Наведу такий приклад.
Візьмемо скажімо, пункт 5 розділу ІІІ «При проведенні змагань із спортивного рибальства добова норма добування (вилову) не встановлюється, якщо це не передбачено умовами таких змагань», та Додаток 3 до Правил «Дозволені види та кількість водних біоресурсів для добування (вилову) на одного рибалку-любителя за добу при здійсненні спортивного рибальства». Хіба не смішно? Мені не смішно! До якого ступеню нас треба не поважати, щоб десятиріччями збирати до смітника наші пропозиції та зауваження, а замість цього підсовувати нам свої нові версії, які не перевіряються навіть на логіку? Хто з мене знущається? Якщо ми ці знущання залишимо без відповіді, з нас і надалі будуть знущатися, а при кінці обговорення, все одно приймуть свою версію Правил.
Або давайте поглянемо на абзац 6 пункту 1 розділу VІІІ Обов’язки рибалок-любителів: вживати заходи щодо запобігання загибелі водних біоресурсів, погіршенню середовища їх існування та ліквідації негативного впливу на середовище їх помешкання.
Що цим мається на увазі? Чим автор пропозиції пояснив цей пункт? Яке покарання передбачається для рибалки-любителя, якщо він не запобіг погіршенню середовища, або навіть не зрозумів, що в його присутності щось негативно впливає на середовище? А що робити, якщо самі рибоохоронці, замість того, щоб самим запобігати погіршенню середовища (яке кожен день на кожному кроку відбувається по всій країні), слідкують, як це виконує риболов-любитель? Ми що, в попередній раз працювали не над проектом Правил, а над збірником цікавих лозунгів? З яким сенсом цей пункт був прийнятий у проект, та як він повинен спрацьовувати. Хоча звиняйте, все ж є випадок, коли він може спрацювати. Наприклад, я бачу у воді покинуту чужу сітку в який гине риба. Я її виймаю з води, щоб запобігти подальшу загибель водних біоресурсів, чим порушую абзац 13 пункту 4 розділу ІV цього проекту Правил. Або не виймаю, та повідомляю про це органи рибоохорону, які заради однієї покинутої сітки не приїдуть, та не будуть шукати її під водою. Тобто, я не запобіг загибелі водних біоресурсів, тому є порушником абзацу 6 пункту 1 розділу VІІІ проекту Правил. Як не крити, а з нас все одно роблять порушників.
В цьому проекті, скрізь одні тільки заборони та обов’язки для рибалок-любителів. Навіть такі смішні та безглузді. А куди поділися ПРАВА риболовів-любителів, які в нас ще є, та яки я та інші намагаємося захистити? Вони були у проекті Правил над яким працювала робоча група у 2017 році! З ким, я повинен вести офіційну переписку, з ким судитися, та кого треба покарати, щоб вони були зафіксовані у новому проекті Правил?! Надайте мені контактні данні тієї посадової особи, яка дійсно буде відповідати за нову остаточну версію проекту Правил, бо як показала попередня практика роботи над проектом розміщеному на сайті Держрибагентства, ні рішення Експертної ради при Держрибагенстві, ні Робочої групи з опрацювання проекту Правил на цей процес не впливає. Маю велику надію, що це буде не та ж сама посадова особа, яка візьме на себе відповідальність, за проект правил, який зараз знаходиться на офіційному сайти Держрибагенства. Бо тоді це велика проблема, з якою потрібно буде негайно покінчити.
Щоб Ви не заплуталися в питаннях, на які Ви повинні відповісти, повторюю їх:
1) Яка посадова особа Держрибагенства (або інші особи) відповідає за ту версію проекту Правил, який зараз розмішений на офіційному сайті Держрибагентства?
2) Куди подівся проект Правил, над яким працювала робоча група з опрацювання проекту Правил любительського рибальства, яку було створено наказом Держрибагенства № 268 від 10.05.2017 року? Чому їх пропозиції та зауваження не були враховані у проекті Правил розміщеному зараз на сайті Держрибагентства?
3) Хто автор пропозиції яка зазначена в абзаці 21 пункту 4 розділу ІV Проекту Правил, та чи були надані при цьому будь які аргументи, які самі, та яке обговорення ця пропозиція проходила, перед тим, як її внесли до цього проекту Правил?
4) Яка посадова особа Держрибагенства (або інші особи) зараз будуть нести відповідальність за внесення нових пропозицій та зауважень до проекту Правил, який нібито зараз обговорюється громадськістю?
5) Яка встановлена процедура розгляду пропозицій та зауважень, та оскарження рішень, якщо пропозиція або зауваження були відхилена без аргументованих для цього причин.
Офіційну відповідь прошу надати мені за адресою: 50027, Україна, Дніпропетровська обл. м. Кривий Ріг, а/с 2370 (а копію за ел. адресою:
Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. ).
З повагою,
Голова Асоціації "А.М.А.Т.О.Р." _____________ В.В. Коваленко