ДЕРЖАВНА МИТНА
СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ КЛАСИФІКАЦІЇ ТОВАРІВ ТА ЗАХОДІВ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕД
10.01.2013 р. № 16/1-16.3/58-ЕП
Начальникам митниць
Про здійснення санітарно-епідеміологічного
контролю щодо товарів, які переміщуються в
міжнародних поштових та експрес відправленнях
Статтею 319 Митного кодексу України встановлено, що:
- товари, що переміщуються через митний кордон України, крім митного контролю, можуть підлягати державному санітарно-епідеміологічному, ветеринарно-санітарному, фітосанітарному, екологічному та радіологічному контролю;
- митний контроль та митне оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, завершуються тільки після проведення встановлених законами України для кожного товару видів контролю.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2011 № 1031 "Деякі питання здійснення державного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України" визначено, що санітарно-епідеміологічному контролю (у тому числі у формі попереднього документального контролю) не підлягають товари, що переміщуються через митний кордон України у міжнародних експрес-відправленнях або міжнародних поштових відправленнях.
Стаття 237 Митного кодексу України визначає порядок та умови здійснення митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
Так, відповідно до частини другої статті 237 Митного кодексу України, якщо товари, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, крім митного контролю, підлягають видам контролю, зазначеним у частині першій статті 319 Митного кодексу України, митні органи залучають відповідних спеціалістів для проведення цих видів контролю.
Відповідно до частини третьої статті 237 Митного кодексу України переміщення (пересилання) через митний кордон України в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, що відповідно до Митного кодексу України та Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування митними платежами, здійснюється без подання дозвільних документів та без проведення інших, крім митного, видів контролю.
Оподаткування митними платежами товарів, що переміщується (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях здійснюється відповідно до статті 234 Митного кодексу України.
Частиною першої статті 234 Митного кодексу України визначено, що товари (за винятком підакцизних), які переміщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) протягом однієї доби у міжнародних експрес-відправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 300 євро, не є об’єктом оподаткування митними платежами.
З огляду на зазначене, митним кодексом України встановлено норми, які передбачають здійснення митного контролю та митного оформлення товарів (за винятком підакцизних), що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи), якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 300 євро, без подання дозвільних документів та без проведення інших, крім митного, видів контролю.
Таким чином, якщо сумарна фактурна вартість товарів, що переміщується у міжнародних поштових та експрес відправленнях, визначена у відповідності до частини першої статті 234 Митного кодексу України, перевищує еквівалент 300 євро, застосовуються положення частини другої статті 237 Митного кодексу України (якщо товари, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, крім митного контролюю підлягають видам контролю, зазначеним у частині першій статті 319 Митного кодексу України, митні органи залучають відповідних спеціалістів для проведення цих видів контролю).
Директор Департаменту класифікації
товарів та заходів регулювання ЗЕД,
член колегії Держмитслужби